dilluns, 16 de juliol del 2007

16 de julio, zona argentina

Hola,

al final em deceideixo per anar a la part Argentina, a San Ignacio de Miní.
Vaig agafar un omnibus a Foç d`Iguaçu (Brasil) per arribar a Puerto Iguaçu (ja Argentina). Es diumenge i tot tancat! L'autobus 1 hora i mitja de retard. A la parada em dóna temps per conèixer una parella d`austríacs. Quan arribo a la frontera, com que porto la motxilla i m`estic un dia a Argentina, em fan baixar per passar pel control d'immigració brasiler. Segellen la sortida al passaport, i després m`espero a fora perquè passi un altre autobús que em reculli per arribar a Puerto Iguaçu. Mentre espero, m'ho passo bé fent el xorres, i em dóna per cantar la Heidi... sííííí, la Heidi! Serà culpa dels dos austríacs! Em recull el bus, i una estona després, un altre "pas" de la processó: duana Argentina. Marquen al passaport, passen la motxilla per la cinta, i tornem a pujar al bus. Arribo a Puerto a les 11:45h, i tic sort: a les 12:00h surt el minibús cap a San Ignacio... pago amb reals brasilers i em tornen el canvi en pesos. Són els que penso gastar-me el dia que tinc previst passar a l'Argentina. Pujo al minibus. ÉS UN D´AQUESTS QUE FAN TOOOOOOTES LES PARADES! Puja i baixa molta gent. Uns km abans d´arribar a destí, amb el bus ben ple, va i es punxa una roda. Dintre de les circumstàncies, el canvi de la roda, força ràpid.

Arribo i m'instal·lo a l'hotel. 30 pesos la noche en un "dormi". Era habitació de 5. Dues lliteres i un llit sol, més ample, que és el que trio, òbviament. Sembla que passaré la nit sol... mira que si es presenten quatre excursionistes sueques a mitja nit... que es fotin! Els tocarà lliteres! Jaja. Pel matí, la dutxa... freda (càstig diví per allò de les sueques, segur). Pel matí, pago l'estada (Visa NO: sort dels reals!) i visito les ruïnes de San Ignacio. Visita guiada. Molt bé i interessant (per un dia que vagis fent el "corderet" en grup, tampoc no fa mal). Amb la mateixa entrada es poden visitar tres ruïnes més. Em decideixo per Loreto. Bus. El guia de l'indret em mostra la maqueta del que va ser, i m'explica com "passejar-hi". Tot en ruïnes. El més interessant, arquitectònicament parlant, les letrines... les letrines, sí. Ara bé, un paratge preciós. Em recorda a la Fageda d'en Jordà, a Olot.

Per la tarda, bus cap a Posadas, i esperar fins les 17:30 el bus cap a Santo Tomé -on ara estic- on em diuen que el pròxim bus per a Sao Borja és demà a les 8:00 h de l´endemà. Així que he canviat reals brasilers a pesos on m'han indicat: a la benzinera. Ara ja puc passar la nit a algun lloc, i menjar alguna cosa calenta... i pagar els 2 pesos que segurament em costarà el fet d'haver-vos escrit això. Va lentíssim. No sé si podré pujar cap foto, avui.